Ο Γεώργιος Μπάλτας είναι καθηγητής στο τμήμα μάρκετινγκ & επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και διδάκτωρ της σχολής διοίκησης επιχειρήσεων του πανεπιστημίου Warwick, στο οποίο έχει επίσης εργαστεί ως λέκτορας.
Το επιστημονικό έργο του περιλαμβάνει κυρίως θέματα συμπεριφοράς καταναλωτή και λήψης αγοραστικών αποφάσεων, μοντέλα διακριτών επιλογών, εμπειρική έρευνα ζήτησης, διοίκηση μάρκας και γραμμής προϊόντων, διοίκηση εμπορικών επιχειρήσεων, μοντέλα αποφάσεων μάρκετινγκ, πειράματα προσδιορισμού ατομικών προτιμήσεων, και προηγμένες μεθόδους έρευνας αγοράς και ατομικής συμπεριφοράς.
Έχει δημοσιεύσει εκτενώς σε καθιερωμένα περιοδικά (science / social sciences citation indices), μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται τα Decision Sciences, Journal of Retailing, Journal of Service Research, European Journal of Operational Research, European Journal of Marketing, Industrial Marketing Management, Journal of Advertising Research, Journal of Business Research, Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of the Operational Research Society, και Journal of the Market Research Society. Πολλές εργασίες έχουν παρουσιασθεί σε σημαντικά διεθνή συνέδρια με διαδικασία ανώνυμης κρίσης, όπως τα συνέδρια British Academy of Management, European Marketing Academy, American Marketing Association, και Academy of Marketing. Το δημοσιευμένο έργο έχει λάβει τέσσερεις σχετικές διακρίσεις και, παρότι είναι αρκετά πρόσφατο, έχει συγκεντρώσει μεγάλο αριθμό αναφορών σε έγκριτα περιοδικά (science / social sciences citation indices), όπως για παράδειγμα τα Journal of Retailing, Marketing Science, International Journal of Research in Marketing, Journal of Marketing, Mathematical Social Sciences, Psychometrica, και Transportation Research.
Συμμετείχε στις οργανωτικές και επιστημονικές επιτροπές διάφορων διεθνών συνεδρίων και ήταν συντονιστής του επιστημονικού πεδίου μοντέλων & προβλέψεων (Modeling & Forecasting track) στα συνέδρια της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Μάρκετινγκ των ετών 2006, 2009, 2010, 2011 και 2012. Έχει επίσης συνεργασθεί ως κριτής επιστημονικών εργασιών και βιβλίων με σημαντικά ακαδημαϊκά περιοδικά, όπως για παράδειγμα τα Decision Sciences, Marketing Science, International Journal for Research in Marketing, Journal of Retailing, Journal of the Operational Research Society, International Marketing Review, European Journal of Operational Research, Biometrics, Journal of the Academy of Marketing Science, και είναι επίσης μέλος της εκδοτικής ομάδας του Industrial Marketing Management. Συνέγραψε τέσσερα βιβλία στα πεδία της καταναλωτικής συμπεριφοράς και του εμπορίου, τα οποία εξέδωσε ο εκδοτικός οίκος Rosili.
Έχει φιλοξενηθεί πολλές φορές σε Ελληνικά και ξένα μέσα μαζικής ενημέρωσης, με εκατοντάδες άρθρα, συνεντεύξεις και αναφορές. Συμμετείχε ως ομιλητής ή διοργανωτής σε μεγάλο αριθμό συνεδρίων και εκδηλώσεων στην Ελλάδα με στόχο την εξωστρέφεια και ανταγωνιστικότητα των Ελληνικών επιχειρήσεων και την παραγωγική ανασυγκρότηση της εθνικής οικονομίας.