MBA Full Time

ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Διεθνές και Εξαγωγικό Μάρκετινγκ - Μ21118F

ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

Τίτλος: Διεθνές και Εξαγωγικό Μάρκετινγκ
ECTS πιστωτικές μονάδες: 6 πιστωτικές μονάδες
Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα
Διδάσκων: Ευαγγελία Κατσικέα 
Μέθοδος διδασκαλίας: Η διδασκαλία του μαθήματος πραγματοποιείται μία φορά την εβδομάδα με μία διάλεξη τριών ωρών.
Ημέρες και ώρες επικοινωνίας: Πέμπτη 15.00-17.00
Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση των προκλήσεων και των ευκαιριών του παγκοσμιοποιημένου επιχειρηματικού περιβάλλοντος, καθώς επίσης και των κινήτρων και εμποδίων της διεθνούς δραστηριοποίησης της σύγχρονης επιχείρησης. Έμφαση θα δοθεί στα κριτήρια επιλογής χώρας διείσδυσης, στη διεθνή τμηματοποίηση και στις κατάλληλες στρατηγικές μάρκετινγκ (προσαρμογή, τυποποίηση) για τις διεθνείς αγορές . Επίσης, αντικείμενο μελέτης στα πλαίσια του παρόντος μαθήματος  θα αποτελέσουν η ανάπτυξη & εφαρμογή στρατηγικών πωλήσεων για τις διεθνείς αγορές και η σημασία της πληροφορίας & της διεθνούς έρευνας αγοράς. 

 

ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ

Το εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος καλύπτεται στις διαλέξεις. Η παρουσία των φοιτητών στις διαλέξεις είναι υποχρεωτική. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για την κατανόηση των θεμάτων τα οποία αναλύονται. Η προσωπική μελέτη αποτελεί ουσιαστικό και σημαντικό μέρος της μελέτης για το μάθημα. Η διδασκαλία περιλαμβάνει παραδόσεις & μελέτες περίπτωσης (case studies) καθώς επίσης και συζητήσεις (interactive discussions) στην τάξη. Παρουσιάσεις (in-class workshops) από στελέχη εξαγωγικών και πολυεθνικών επιχειρήσεων θα συνεισφέρουν στην καλύτερη κατανόηση των θεμάτων και την πρακτική εφαρμογή τους.  
 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να κατανοήσουν:
 
  • Την σημασία των διαστάσεων του εξωτερικού περιβάλλοντος και πως αυτές επιδρούν στην σύγχρονη επιχείρηση που επιθυμεί να δραστηριοποιηθεί στις διεθνείς αγορές,
  • Τα κίνητρα και τα εμπόδια της διεθνούς δραστηριοποίησης της επιχείρησης,
  • Τους τρόπους διείσδυσης στις διεθνείς αγορές,
  • Την τυποποίηση & προσαρμογή των διεθνών στρατηγικών μάρκετινγκ,
  • Τις στρατηγικές πωλήσεων που αναπτύσσονται για τις διεθνείς αγορές και τον ρόλο της πληροφορίας και της διεθνούς έρευνας μάρκετινγκ,
  • Τον ρόλο του ψηφιακού μάρκετινγκ στις διεθνείς αγορές. 
 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑ

Keegan, W.J. & M. Green (2012) Global Marketing, Prentice Hall.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΑ ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ

Jean-Claude Usunier & Lee Julie Anne (2013) Marketing Across Cultures, Pearson.
 
Czinkota, M. R. & Ronkainen, I. A. (2012) International Marketing, Cengage.
 
Theodosiou, M. & Katsikea, E. (2013) “The Export Information System: An Empirical Investigation of its Antecedents and Performance Outcomes’’, Journal of International Marketing, Vol. 21, No. 3, pp. 72-94.
 
Katsikea, E., Theodosiou, M., Perdikis, N. & Kehagias, J. (2011) “The Effects of Organizational Structure and Job Characteristics on Export Sales Managers’ Job Performance and Satisfaction”, Journal of World Business, Vol. 46, No. 2, pp. 221-233. 
 
Katsikea, E., Theodosiou, M. & Morgan, R. (2007) “Managerial, Organizational and External Drivers of Sales Effectiveness in Export Market Ventures”, Journal of the Academy of Marketing Science, Vol. 35, No 2, pp. 270-283.  
Katsikea, E., Theodosiou, M, Morgan, R, & Papavassiliou, N. (2005) “Export Market Expansion Strategies of Direct Selling Small and Medium Sized Firms: Implications for Export Sales Management Activities”, Journal of International Marketing, Vol. 13, No. 2, pp. 57-92. 
 
Επιπρόσθετα είναι απαραίτητο οι φοιτητές να διαβάζουν επιστημονικά άρθρα.  Επιστημονικά περιοδικά: International Marketing Review, International Business Review, Journal of World Business, Journal of International Marketing, Management International Review, Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of Marketing, Journal of Business Research, Industrial Marketing Management, International Journal of Research in Marketing.
 
 

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΥΛΗΣ

Διεθνές περιβάλλον: Σημασία του διεθνούς μάρκετινγκ, διεθνές οικονομικό περιβάλλον, επίπεδα οικονομικής ανάπτυξης,  πολιτισμικό περιβάλλον, πολιτικό & νομικό περιβάλλον.

Διεθνής έρευνα αγοράς: Πηγές πληροφόρησης για τις διεθνείς αγορές, ορισμός ερευνητικού προβλήματος, διαθεσιμότητα δεδομένων, σχεδιασμός διεθνούς έρευνας & ανάλυση δεδομένων.

Τρόποι εισόδου στις διεθνείς αγορές: Εξαγωγές, στρατηγικές συμμαχίες, δικαιόχρηση, εκχώρηση αδείας, κοινή επιχείρηση, παραγωγή βάση συμβολαίου, θυγατρική στην ξένη αγορά, εμπόδια & κίνητρα της διεθνούς δραστηριοποίησης της επιχείρησης.

Στρατηγικές μάρκετινγκ για διεθνείς αγορές: στρατηγικές προϊόντος για διεθνείς αγορές, στρατηγικές τιμολόγησης για διεθνείς αγορές, στρατηγικές διανομής για διεθνείς αγορές, στρατηγικές προβολής για διεθνείς αγορές, σημασία διεθνών στρατηγικών πώλησης,  ψηφιακό μάρκετινγκ στις διεθνείς αγορές.

Τμηματοποίηση, τοποθέτηση & στόχευση: Τμηματοποίηση, στρατηγικές τοποθέτησης & στρατηγικές στόχευσης στις διεθνείς αγορές.

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 

Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνεται ως ακολούθως.
 

-Ομαδική εργασία 30%

-Τελική εξέταση 70%. 

 

Επικοινωνια

Ευελπίδων 47A & Λευκάδος 33
6ος όροφος, Γραφείο 600
Αθήνα 113 62

  • Τηλέφωνο: +30 210 82 03 615
                    +30 210 82 03 616

Γραφείο Διασύνδεσης: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΣΥΝΔΕΘΕΙΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Βρείτε μας στα ακόλουθα δίκτυα και συνδεθείτε μαζί μας!

MBA Full Time Prospectus

Βρίσκεστε εδώ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Δομή Program Διεθνές και Εξαγωγικό Μάρκετινγκ - Μ21118F