MBA Full Time

ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία - Μ21112F

ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

Τίτλος: Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία
ECTS πιστωτικές μονάδες: 6 πιστωτικές μονάδες
Προαπαιτούμενα: Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα
Διδάσκων: Σαλαβού Ελένη
Μέθοδος διδασκαλίας: Η διδασκαλία του μαθήματος πραγματοποιείται μία φορά την εβδομάδα με μία διάλεξη τριών ωρών.
Ημέρες και ώρες επικοινωνίας: Πέμπτη11.00-13.00 
Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα αποσκοπεί στην απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων σχετικά με τον κύκλο της επιχειρηματικής διαδικασίας, από τον εντοπισμό της ευκαιρίας μέχρι τη δημιουργία εταιρείας και τη μετέπειτα διαχείρισή της.    

 

ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ

Το εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος καλύπτεται στις διαλέξεις. Η παρουσία των εκπαιδευομένων στις διαλέξεις είναι υποχρεωτική. Το επίπεδο κατανόηση της διδασκόμενης ύλης εξαρτάται μεταξύ άλλων από τη συμμετοχή.  
 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι  εκπαιδευόμενοι:
  • θα είναι εξοικειωμένοι με έννοιες καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, όπως προσεγγίζονται στην ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα παγκοσμίως,  
  • θα γνωρίζουν επίκαιρα θέματα που απασχολούν τις επιχειρήσεις και συνιστούν προκλήσεις στο επιχειρείν παγκοσμίως, και  
  • θα αξιοποιούν τεχνικές και εργαλεία επιχειρηματικότητας.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑ
 
Σαλαβού, Ε., 2013. Καινοτομία και Αλλαγή στο ‘Επιχειρείν’, εκδόσεις Rosili, Αθήνα 
 
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΑ ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
 

Προτεινόμενες αναφορές:

  • Amabile, T. M., 1998. How to Kill Creativity, Harvard Business Review, September-October: pp. 77-87. 
  • Amabile, T. M., Hadley C. N. and Kramer, S. J., 2003. Harvard Business Review on the Innovative Enterprise, chapter: Creativity under the Gun, Harvard Business School Publishing Corporation, USA, pp. 1-27. 
  • Barrow, C., Brown, R. and Clarke, L., 2001. The Business Enterprise Handbook, Bell & Brain Ltd., UK. 
  • Bennis, W., 2003. Πως γίνεται κάποιος ηγέτης ηγετών στο βιβλίο Η επιχείρηση του μέλλοντος, Gibson, R. εκδόσεις Καστανιώτη ΑΕ, Αθήνα.
  • Bridge, S., O’Neil, K. and Cromie, S., 2003. Understanding Entreprise, Entrepreneurship and Small Business, Palgrave McMillan, USA. 
  • Bruyat, C. and Julien, P., 2000. Defining the Field of Research in Entrepreneurship. Journal of Business Venturing, 16: 165-180. 
  • Csordos, M.D., 2003. Business Lessons for Entrepreneurs: 35 Things I Learned Before the Age of Thirty, Thomson, Canada. 
  • Deakins, D. and Freel, M., 2007. Επιχειρηματικότητα, εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.
  • Drucker, P.F., 1994. Innovation and Entrepreneurship, Clays Ltd, UK. 
  • Haeckel, S.H., 1999. Adaptive Enterprise. Creating and Leading Sense-and-Respond Organizations, Harvard Business School Press, USA. 
  • Hisrich R. & Peters M.: “Entrepreneurship”, 5th Edition, McGraw Hill, 2002 
  • Kaplan, J.M., 2003. Patterns of Entrepreneurship, John Wiley & Sons, Inc., USA.
  • Lynch, R., 2009. Strategic Management, 5th edition, Pearson Education Limited, UK. 
  • Managing Creativity and Innovation, 2003, Harvard Business School Press, USA. 
  • Mayer, G.G. and Mayer, T., 2002. Η Κοκκινοσκουφίτσα και το Μάνατζμεντ, Εκδόσεις ΔΙΑΥΛΟΣ, Αθήνα.
  • Peebles, E., Harvard Business Review on the Innovative Enterprise, chapter: Inspiring Innovation, Harvard Business School Publishing Corporation, USA, pp. 89-110, 2003.
  • Scarborough, N. M. 2010, Essentials of Entrepreneurship and Small Business Management, 6th edition, Pearson Education Inc., USA. 
  • Κυριακίδου, Ο. και Σαλαβού, Ε., 2014. Κοινωνική Επιχειρηματικότητα, εκδόσεις Rosili, Αθήνα 
  • Χατζηκωνσταντίνου, Γ.Θ. Και Γωνιάδης, Η.Ι., 2009. Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία, εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα.
Μέρος του εκπαιδευτικού υλικού υπάρχει σε ηλεκτρονική μορφή https://eclass.aueb.gr/courses/MISC171/
 

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΥΛΗΣ

Το θεωρητικό μέρος του μαθήματος καλύπτει τις εξής θεματικές ενότητες:

  • Δράση επιχειρηματία
  • Πτυχές επιχειρηματικότητας
  • Καινοτομία - δημιουργικότητα
  • Καμβάς επιχειρησιακού μοντέλου
  • Επιχειρηματικό σχέδιο
  • Κοινωνική επιχειρηματικότητα
  • Ανάπτυξη νέας επιχείρησης και επιχειρησιακή ηθική
  • Ηλεκτρονικό ‘επιχειρείν’
  • Πηγές χρηματοδότησης 
Επιπλέον, το μάθημα προσεγγίζει πρόσθετη θεματολογία, μέσω της παρουσίασης εργασιών από τους ίδιους τους εκπαιδευόμενους. Για την καλύτερη κατανόηση του μαθήματος, η θεωρία συνδυάζεται με πρακτικές ασκήσεις που προϋποθέτουν την ενεργή συμμετοχή των εκπαιδευομένων. Το μάθημα προσδοκά την εκ νέου τοποθέτηση όσων έχουν ήδη εμπλακεί σε επιχειρηματική δράση (δική τους ή άλλων). Για τους υπόλοιπους δημιουργείται έναυσμα για σκέψη σε περίπτωση μελλοντικής εμπλοκής. 
 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η αξιολόγηση των εκπαιδευομένων γίνεται βάσει δύο κριτηρίων:
 
1. 50% από την εκπόνηση γραπτής εργασίας
2. 50% από τη γραπτή εξέταση
 
 

Επικοινωνια

Ευελπίδων 47A & Λευκάδος 33
6ος όροφος, Γραφείο 600
Αθήνα 113 62

  • Τηλέφωνο: +30 210 82 03 615
                    +30 210 82 03 616

Γραφείο Διασύνδεσης: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΣΥΝΔΕΘΕΙΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Βρείτε μας στα ακόλουθα δίκτυα και συνδεθείτε μαζί μας!

MBA Full Time Prospectus

Βρίσκεστε εδώ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Δομή Program Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία - Μ21112F